Definice destinačního managementu (DMO)
Cestovní ruch v turistické oblasti je řízen prostřednictvím destinačního managementu. Destinační management můžeme definovat jako „soubor technik, nástrojů a opatření používaných při koordinovaném plánování, organizaci, komunikaci, rozhodovacím procesu a regulaci cestovního ruchu v dané destinaci“ (Pásková, Zelenka, 2002). Destinace musí být odpovídajícím způsobem strategicky řízena, a proto je pojem destinační management často definován jako nejvyzrálejší forma řízení cestovního ruchu v turisticky vyspělých destinacích. V širším pojetí je destinační management procesem řízení, jehož základ tvoří komunikace, koordinace a kooperace, a to nejen v rámci společnosti, ale v rámci celého regionu.
Certifikace
Turistické oblasti na území Jihočeského kraje mohou získat finanční podporu na svou činnost od Krajského úřadu a také prostřednictvím Jihočeské centrály cestovního ruchu formou podpory vytvoření pracovních pozic, ovšem podmínkou je úspěšné absolvování certifikace turistické oblasti. O certifikaci turistické oblasti písemně žádá její destinační společnost Jihočeskou centrálu cestovního ruchu.