Jihočeský kraj tento rok opět získal řadu medailí v již tradiční anketě Kraj mého srdce. Ta i letos porovnávala oblíbenost krajů z pohledu návštěvníků a jejich volnočasových aktivit. Letos poprvé jižní Čechy dokonce obsadily všechny kategorie medailovými pozicemi.
„Děkujeme všem hlasujícím, kterých bylo letos opět mnoho. Ceníme si přízně všech, kteří mají jižní Čechy rádi a dají si tu práci pro nás hlasovat. I nadále se snažíme intenzivně zvyšovat nabídku a kvalitu služeb pro všechny návštěvníky, a zejména pro oblast karavaningu, který je už druhým rokem podporován krajskými dotačními programy,“ komentoval výsledek jihočeský hejtman Martin Kuba. Ačkoli Jihočeský kraj skončil v celkovém součtu získaných hlasů o 0,6 % druhý za krajem Jihomoravským, odnáší si letos nejvíce pomyslných medailí. Stal se vítězem v kategorii oblíbených destinací pro letní dovolenou a také dovolenou s dětmi, zlatou medaili získal i v nabídce památek a historických míst.
V žádné z osmi kategorií, které hodnotily např. také nabídku lázeňských a wellness aktivit, folklorní či tradiční události, zimní dovolenou, možnosti trávení času v sedle na koňském hřbetě či možnosti adrenalinového vyžití, neskončil hůře než třetí. „To je opravdu skvělá vizitka našeho kraje, který má co nabídnout velmi širokému okruhu návštěvníků,“ shrnul první náměstek hejtmana František Talíř.
Výsledky v jednotlivých kategoriích ukazují, že směřování k podpoře aktivit pro celou škálu návštěvníků je správnou cestou, jak na trhu cestovního ruchu uspět. „Výborná umístění pro mě představují hlavně poděkování celému týmu, který pracuje na krátkodobých i strategických projektech s prvořadým cílem pomoci jihočeským podnikatelům v cestovním ruchu. Je to povzbuzení pro naši další práci,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Petr Soukup.
„Jižní Čechy pokračují v úspěšném marketingovém téma „Jižní Čechy opravdová láska“ a tato snaha se vyplácí. Do jihočeského kraje se dá totiž lehce a natrvalo zamilovat a umí nabídnout každému návštěvníkovi právě to, po čem touží. Na své si přijdou rodiny s dětmi, senioři, aktivní sportovci, adrenalinoví nadšenci, milovníci historie i ti, kteří hledají relax a odpočinek. Samozřejmostí je atraktivní celoroční program a kvalitní služby ve spolupráci s jihočeskými podnikateli,“ doplňuje Jana Píchová, manažerka marketingu JCCR.
Výsledky ankety korespondují také s dlouhodobě rostoucím trendem turistické návštěvnosti, jak potvrzují i data Českého statistického úřadu (ČSÚ). Statistiky hromadných ubytovacích zařízení uvádějí, že se na jihu Čech loni ubytovalo o 30 % návštěvníků více než v roce předchozím. Současně také o 17 % vzrostl počet domácích návštěvníků, kteří si pro svou dovolenou z celé České republiky vybrali právě kraj Jihočeský.
1. Místo v kategorii KAM NA VÝLETY S DĚTMI 1. Místo v kategorii KAM NA LETNÍ DOVOLENOU, PĚŠÍ A CYKLO 1. Místo v kategorii KAM NA PAMÁTKY A HISTORICKÁ MÍSTA 2. Místo v kategorii KAM NA KONĚ A KOŇSKÉ STEZKY 2. Místo v kategorii KAM ZA FOLKLOREM A TRADICEMI 2. Místo v kategorii KAM DO LÁZNÍ A WELLNESS 3. Místo v kategorii KAM NA ZIMNÍ DOVOLENOU 3. Místo v kategorii KAM ZA ZÁŽITKEM A ADRENALINEM
|
Oficiální vyhlášení výsledků ankety Kraj mého srdce za rok 2022 a předání cen vítězům proběhlo 17. března 2023 u příležitosti konání 31. ročníku mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World a Region World, kde se jižní Čechy prezentovaly v návaznosti na tradice s heslem „Vzpomínky nestárnou“. „Stánek stylizovaný do 70. let minulého století, kterému dominoval retro karavan a další rekvizity z této doby, upoutal pozornost mnoha návštěvníků včetně odborné veřejnosti,“ přibližuje atmosféru Tereza Procházková, vedoucí oddělení Domácího cestovního ruchu JCCR.
Pořadatelem ankety je redakce KAM po Česku ve spolupráci s veletržní správou ABF, a. s., a pod záštitou Asociace krajů České republiky.